موارد مصرف‌: برموکریپتین‌ در کنترل‌بیماری‌ پارکینسون‌ (اما نه‌ در کنترل‌ علائم‌خارج‌ هرمی‌ ناشی‌ از داروها) و اختلالات‌غدد درون‌ ریز مصرف‌ می‌شود.

مکانیسم‌ اثر: این‌ دارو باتحریک‌ مستقیم‌گیرنده‌های‌ دوپامینی‌ می‌تواند در کنترل‌پارکینسون‌ مفید و مؤثر باشد.

فارماکوکینتیک‌: جذب‌ دارو از دستگاه‌گوارش‌ متغیر است‌. دارای‌ نیمه‌عمر ۳ساعت‌ می‌باشد. در صفرا ترشح‌ و از طریق‌مدفوع‌ دفع‌ می‌شود.

موارد منع‌ مصرف‌: این‌ دارو در مواردحساسیت‌ به‌الکالوئیدهای‌ ارگوت‌،توکسمی‌ حاملگی‌ و هیپرتانسیون‌ پس‌ اززایمان‌، بیماری‌ روانی‌ شدید و بیماری‌عروق‌ کرونر نباید مصرف‌ شود.

هشدارها: ۱ ـ این‌ دارو، در بیماران‌ دارای‌سابقه‌ اختلالات‌ روانی‌ (به‌خصوص‌اختلالات‌ سایکوتیک‌) یا بیماری‌ قلبی‌عروقی‌ یا سندرم‌ رینود، نارسایی‌ کبدی‌ یاکلیوی‌ و پورفیری‌ بااحتیاط مصرف‌ شود.

۲ ـ در چند روز اول‌ درمان‌، اثر کاهنده‌فشارخون‌ دارو، ممکن‌ است‌ در بعضی‌ ازبیماران‌ شدید باشد.

۳ ـ در هنگام‌ رانندگی‌ و کار با ماشین‌ آلاتی‌که‌ نیاز به‌هوشیاری‌ دارند، احتیاط شود.

عوارض‌ جانبی‌: تهوع‌، استفراغ‌، یبوست‌،سردرد، گیجی‌، افت‌ فشار خون‌ وضعیتی‌،خواب‌آلودگی‌، اسپاسم‌ عروق‌ انگشتان‌دست‌ و پا به‌خصوص‌ در بیماران‌ گرفتارسندرم‌ رینود، توهم‌، تحریک‌سایکوموتور، دیسکینزی‌، خشکی‌ دهان‌،گرفتگی‌ ساق‌ پا، نشت‌ مایع‌ جنب‌ و فیبروزاز عوارض‌ جانبی‌ دارو هستند.

تداخل‌های‌ دارویی‌: اریترومایسین‌ باعث‌افزایش‌ غلظت‌ پلاسمایی‌ برموکریپتین‌شده‌ و احتمال‌ سمیت‌ آن‌ را افزایش‌ می‌دهد.داروهای‌ مقلد سمپاتیک‌ خطر سمیت‌برموکریپتین‌ را افزایش‌ می‌دهند. به‌دلیل‌تضعیف‌ سیستم‌ ایمنی‌ از واکسیناسیون‌بیمار یا افراد خانواده‌ وی‌ با واکسن‌های‌حاوی‌ ویروس‌های‌ زنده‌ اجتناب‌ شود.

نکات‌ قابل‌ توصیه‌: ۱ ـ در طول‌ مصرف‌ داروبیمار ازنظر بزرگ‌شدن‌ هیپوفیزبه‌خصوص‌ در طول‌ حاملگی‌، باید بررسی‌شود.

۲ ـ در خانم‌های‌ در سن‌ باروری‌، سالی‌یکبار و در خانم‌های‌ پس‌ از سن‌ یائسگی‌ هرشش‌ ماه‌ یکبار دستگاه‌ تولیدمثل‌ موردبررسی‌ و معاینه‌ قرار گیرد.

۳ ـ در طول‌ مصرف‌ این‌ دارو از روش‌های‌غیرهورمونی‌ جلوگیری‌ از حاملگی‌استفاده‌ شود چون‌ قرص‌های‌ خوراکی‌ممکن‌ است‌ باعث‌ افزایش‌ غلظت‌ پرولاکتین‌گردند.

۴ ـ در طول‌ مصرف‌ این‌ دارو، بیمار از نظربروز فیبروز رتروپریتونئال‌، نارسایی‌ کبدو کلیه‌ باید زیرنظر قرار داشته‌ باشد.

۵ ـ در صورت‌ بروز زیادی‌ فشار خون‌،سردرد، مداوم‌ و علائم‌ سمیت‌  CNS(تشنج‌،سردرد شدید، اختلالات‌ روانی‌)، مصرف‌دارو فورŠ قطع‌ شود.

۶ ـ برای‌ کاهش‌ تحریکات‌ گوارشی‌، داروباغذا میل‌ شود.

مقدار مصرف‌: هفته‌ اول‌ ۱/۲۵ـ۱ میلی‌گرم‌هر شب‌، هفته‌ دوم‌ ۲/۵ـ۲ میلی‌گرم‌ هرشب‌،هفته‌ سوم‌ ۲/۵ میلی‌گرم‌ دوبار در روز،هفته‌ چهارم‌ ۲/۵ میلی‌گرم‌ سه‌ بار در روز وسپس‌ براساس‌ پاسخ‌ بیمار هر ۱۴ـ۳ روز،mg/day 2/5 به‌میزان‌ مصرف‌ اضافه‌ شودتا حداکثر مقدارمصرف‌ روزانه‌ به‌ ۴۰ـ۱۰میلی‌گرم‌ برسد.

اشکال‌ دارویی‌:

Scored Tablet: 2.5 mg