دانلود كتب و نرم افزار دارويي
بخش های اصلی سایت
لیست موضوعات سایت
لیست مطالب براساس بازدید
آمار بازدیدها ، آنلاین ها و ...
محققان دانشگاه لیدس در انگلستان معتقدند: افرادی که ویتامین D کمتری دریافت می کنند بیشتر در معرض جراحات پوستی و بیماری ملانوم قرار دارند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا – منطقه علوم پزشکی تهران؛ دکتر بی شاب و گروه تحقیقاتی اش با بررسی سوابق پزشکی ۷۷۲ از مبتلایان به ملانوم دریافتند کسانی که سطح بالایی از ویتامین د در بدن دارند کمتر به جراحات و آسیبهای پوستی دچار می شوند و زخمهای پوستی آنها کوچکتر و احتمال وخیم و بزرگ شدن آنها کمتر است.
یافته های این گروه مطالعاتی حاکی از آن است که مصرف ویتامین D برای سلامت پوست بسیار مهم و مفید است.
نیوتن بی شاب و گروه تحقیقاتش می گویند سطح کم ویتامین D باعث رشد سریعتر تومورهای ملانوم می شود.
گفتنی است: اثرات ویتامینها فقط در مقابله با سرطان های پوست نیست بلکه عدم مصرف ویتامین رابطه تنگاتنگی با انواع بیماریها، نظر بیماریهای قلبی، عفونت ها و عدم سلامتی عمومی دارد در بزرگسالان هم کمبود تراکم استخوانی را به دنبال دارد.
نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد در دهه های گذشته کمبود ویتامین در افراد افزایش داشته در تحقیقاتی که توسط Ginde صورت گرفت مشخص شد بیش از ۷۵ درصد آمریکایی ها به اندازه کافی ویتامین مصرف نمی کند مصرف ویتامین D بستگی به سن افرا دارد ولی پیشنهاد می شود بین ۲۰۰- ۶۰۰ واحد از این نوع ویتامین مصرف کنند.
گفتنی است: بیماری ملانوما Melanona علت بیشتر سرطانهای پوست منجر به فوت میباشد.
نتایج این بررسی در مجله Jurnal of clinical Oncology به چاپ رسیده است.