• ورودی گوگل امروز : 0

یک متخصص بیماری‌های گوش، حلق و بینی گفت: علت سرماخوردگی عمدتا ویروسی است که در این صورت، معمولا ظرف مدت ۳ تا ۵ روز حتی اگر درمان نیز انجام نشود، سرماخوردگی خود به خود از بین می‌رود.

دکتر سید علیرضا مصباحی دبیر انجمن راینولوژی استان فارس در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران با اشاره به گلودرد، تب، آبریزش بینی، بدن درد، عطسه، اشک ریزش، بی‌حالی و سردرد به عنوان علایم سرماخوردگی معمولا ساده، خاطرنشان کرد: بالای ۹۰ درصد موارد حتی چنانچه بیمار از هیچ دارویی نیز استفاده نکند، این بیماری خود به خود از بین می‌رود.

این عضو جامعه جراحان گوش، حلق و بینی آمریکا افزود: باید دوران ۳ تا ۵ روزه بیماری برطرف شود و نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک نیست و نباید خودسرانه از آنتی بیوتیک استفاده کرد. همچنین افراد نباید با شروع هر گلودردی تقاضای تزریق پنی سیلین از پزشک داشته باشند.

وی اضافه کرد: چنانچه علایم بیماری سرماخوردگی بیش از ۳ تا ۵ روز به طول انجامد یا ترشحات چرکی از بینی بیش از ۵ تا ۷ روز به طول انجامد، ممکن است که سینوس‌ها دچار عفونت‌های چرکی شده باشند که در این موارد حتما بیمار باید به پزشک مراجعه کند و بر اساس صلاحدید پزشک نیاز به استفاده از آنتی‌بیوتیک دارد.