به گزارش وب دا، مسئول بهداشت دهان ودندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: هرچه تعداد سیگارهای کشیده شده در طی یک سال بیشتر باشد و هرچه تعداد سال های سیگار کشیدن بالاتر رود، خطر ابتلا به سرطان دهان  نیز بیشتر می شود.

دکتر عبداله هروی  خاطر نشان کرد: سرطان دهان بیش از ۳% کل سرطان های ایجاد شده را تشکیل می دهد و اغلب آنها در افرادی که سالیان زیادی سیگار می کشند و یا در افرادی که همراه سیگار از نوشیدنی های الکلی استفاده می کنند ایجاد می شود.

مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سرطان دهان اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود اغلب درمان آن با موفقیت همراه است، گفت:  در مراحل اولیه ابتلا به سرطان دهان ضایعات سرطانی بدون درد و معمولاً به صورت لکه ها ی سفید و قرمز کوچک و یا به صورت زخم های بدون درد که التیام نمی یابند دیده می شوند و این ضایعات معمولاً در طی معاینات منظم دندانپزشکی کشف می شود.

دکتر عبداله هروی با تاکید بر مهم بودن معاینات منظم دندانپزشکی خاطر نشان کرد:  زمانی که ضایعات سرطانی توسط خود بیمار به خاطر درد و سوزش مورد توجه قرار گیرد ممکن است مراحل پیشرفته آن باشد که معمولاً از پیش آگهی خوبی برخوردار نیستند.

وی بروز بیماری های قلبی و عروقی، سکته های مغزی و قلبی، زایمان های زود رس و ناموفق، بیماریهای دهان، عفونت بافت نگهدارنده دندان  را از دیگر مضرات کشیدن سیگار برشمرد و گفت: ترک سیگار ریسک ابتلا به سرطان دهان و بیماری لثه را به شدت کاهش می دهد.